Her kan du lese om noen av mine tidligere prosjekter:

Lederutvikling av unge talenter

I min tidligere rolle som Prosjektkoordinator for HR og HMS ved Veidekke ASA ledet jeg prosjektet “BaseCamp”, et internt program for unge ledertalenter.

De unge lederne ble invitert på samlinger hvor de skulle utvikle seg innen kommunikasjon, ledelse og teambuilding, samtidig som de diskuterte og løste reelle problemstillinger for bedriften. Samlingene blandet teoretisk læring på Veidekkes kontorer med spennende fysiske utfordringer i naturen.

Min rolle som prosjektleder var å planlegge, gjennomføre og evaluere samlinger i samarbeid med en prosjektgruppe med tidligere deltakere. Vi videreutviklet programmet i samråd med ledergrupper og tidligere deltakere i selskapet for å styrke leveransen og utbytte av programmet.

Digitalisering av HR prosesser

Som en del av min rolle som Konsulent innen Employer Branding ved DNV jobbet jeg med rekruttering og trening av ansattambassadører. Høsten 2024 ledet jeg et lite prosjektteam hvor vi utviklet en webapplikasjon for ansatte i DNV Norge, hvor formåle var å digitalisere og effektivisere rekrutteringsprosessen av ansattambassadører.

Resultatet ble en plattform hvor vi kunne utlyse ulike fysiske og digitale aktiviteter for ansatte å ta del på for å styrke bedriftens employer brand. Applikasjonen førte til en mer åpen og effektiv rekruttering, og la grunnlaget for bedre rapportering og evaluering internt i selskapet.

Rekrutteringen ble også mindre basert på internt nettverk og mer inkluderende ovenfor mangfoldet av ansatte i DNV Norge.

Employer branding som begynner fra innsiden

Hvis du vil at de rette kandidatene skal velge din bedrift, så må du ikke bare fortelle hvordan det er å jobbe for dere, du må vise det også.

I DNV verdsettes kompetanse og kompetansedeling. Derfor var det naturlig å benytte seg av denne selskapsverdien da vi skulle styrke posisjonen blant IT kandidater i Norge.

Vi etablerte et internt nettverk for presentasjon, deling og utforsking av ny teknologi for ansatte i DNV Norge, og på ett år vokste nettverket fra 60 til 400 medlemmer. Året etter ble selskapet kåret som “Årets klatrer” av den profesjonelle IT målgruppen (Universum Survey).

Utvikling av internkultur: Medarbeiderskap

Medarbeiderskap handler om å styrke ansattes egenskaper til å ta eierskap og ledelse ovenfor sine egne oppgaver i tillegg til å lede og støtte kolleger og virksomheten for felles måloppnåelse.

Bakgrunnen for å starte med “medarbeiderskap” i den Nordiske HR organisasjonen i DNV var å styrke regionens felles leveranser på tvers av ulike avdelinger. Som prosjektleder ledet jeg et prosjektteam med representanter fra de ulike avdelingene hvor vi la grunnstenene for den felles forståelsen for medarbeiderskap. Vi planla og gjennomførte workshops med både ledelse og ansatte, i tillegg til å utarbeide tiltak for implementering.